Dagens Ridpass

Sorry för att jag aldrig bloggade igår men var med Amanda hela dagen och sen åkte vi hem till henne och sova där så....


Ella:

Första dressyrlektionen (med henne) blev avklarad idag! :) Tränade för Kjell. Och det var extra viktigt att jag tränade nu eftersom jag ska tävla fälttävlan i helgen! :D :D Yeyyy! :D
Nu tillbaka till själva lektionen! Först fick jag rida på stora mittvolten i alla gångarter och öka och minska volten för skänkeln. Och det där gjorde jag ett tag tills det funkade bra! Mot slutet fick jag göra delar av programmet som jag tycker är svårare, storlekarna på volterna och ökningen i galopp på långsidan. Men han sa att jag skulle strunta i ökningen och koncentrera mig på det viktigare i stället. Ella blir ju så het efter man har rejsat eller galopperat framåt så hon knappt går att få tillbaks och om jag ökar mycket på långsidan är jag övertygad om att resten av programmet kommer bli högst 5:or... Så planen är att jag inte ska öka nå mycket på långsidan!
Volterna gick rätt bra så dom kommer nog sitta tror jag! :D

Labolina:

Red först ut och galopperade. Hon var asduktig! Hon larvade sig ingenting för grästuvor som hon gör ibland! Men däremot ville hon inte stanna... Men det var lite härligt att hon ville framåt lixom ändå! :D Sen red jag en kortis på ridabanan och jobbade henne och hon blev fin i galoppen, men i traven så trippade hon och stressade. Efter 3-4 varv på volten så lugnade hon sig och jag kunde börja jobba henne i traven oxå så hon blev fin där oxå tillslut :)

Ture:

Turelusen fick en liten skritt och trav runda idag medans jag red barbacka! Det var lite härligt att rida i solnedgången barabacka på en väldigt söt powni! ^^)
Är väldigt nöjd med ridpassen idag :D


Fälttävlan äääger!! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0