schööööön helg

Det har verkligen varit en asgrym helg nere i Mantorp!
I lördags var det som sagt Julia som tävlade två stora hästar i 90-klass! Hon blev placerad med båda :)
I dag (söndag alltså) har JAG tävlat! Det har gått AWESOME! Det var alltså en P70 jag red!
Dressyr:
Kändes grymt bra på framridningen och hon var lugn och och allt även fast man fick rida runt bland terränghindrena som hon älskar :D Emellanåt blev hon lite stark och försökte dra iväg och länga ut sig, hon tycker att det är ganska jobbigt att korta ihop sig.
Inne på banan gick det rätt bra! Hon var ungefär likadan som på framridningen. Jag gjorde några småmissar och i första halten tog hon ett steg bakåt så den fick jag inte så bra på och det var synd för halten var ganska bra annars... Men jag var nöjd efter dressyren det var ju min första på henne dessutom! Fick 64% alltså 54.0 straffpoäng! Det blev jag riktigt nöjd med! :D
Hoppning:
Kändes sådär på framhoppningen, hon låg på och blev lite kvar i handen. Hindrena var ju såååå himla låga.... 75 cm!!!! Det är inte ens LD för henne så det kändes lite larvigt faktiskt. :P Aja, inne på banan var hon fortfarande lite stark och till 5:an - ett räcke så kom jag helt perfekt kanske ngt stort och hon låg lite  handen där och då rev hon det med bakbenet! DET var lite surt eftersom det var så HIMLA lågt borde hon ju klarat det även om hon låg i lite handen kan man tycka. Det var ingen särskilt bra runda heller, lite knackigt och hackit sådär. Var inte så nöjd efter hoppningen. Så efter den låg vi på 58.0 straffpoäng. Men jag taggade om till terrängen och gick den banan en gång till. Det var ju rätt lång paus på flera timmar emellan hoppningen och terrängen ;)
Terräng:
Sjukt het på framhoppningen och asfin! :D Jag red med klocka eftersom man får ha det i ALLA klasser nuförtiden! :) Det var nog bra! Det gick ganska fort så jag töjde ut svängarna lite. Var NOLLA på hinder och INOM tiden så jag blev helt felfri i terrängen alltså :D
Det var verkligen sjuuuuuuuukt härligt att rida henne i terrängen hon är så härlig bara hoppar tvekar ALDRIG! :D
Slutresultatet för mig och Ella blev alltså 58.0 straffpoäng!!!!! :D Det är jag jättenöjd med! Steg 4 placeringar efter terrängen :D Det räckte till en sjundeplats, men tyvär första utanför placering :/ Men mitt mål var ju at få ett kval upp till P80 så jag slipper sitta och harva i P70 i hundra år ;) Och det lyckades jag med så jag är sk*tnöjd!! :D
Det har filmats och fotats från vår sida så tänkte få upp lite roligheter nån gång !! :)

Kommentarer
Postat av: Nikolaiadina

Very Good Directory !!! Keep It Up.

2011-10-28 @ 10:46:05
URL: http://nikolaiadina.bloghandler.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0