Fina pånibus

Jaa han, dvs Marcellino var ju för underbar idag alltså!
Red först och lullade runt lite utan å kräva så mkt, sen krävde jag mer å mer, han stretade emot som vanligt i början. Sen kom han loss lite mer å lite mer. Men innan jag började galoppera så var han inte helt loss å så i traven, men jag har ju hört att galoppen sälv är lösgörande eftersom att dom använder alla muskler då. Och det påståendet tror jag faktiskt på. Nästan alla mina hästar blir finare efter galoppen! Och då även Linosen. Han blev suuuperfin i traven efter lite galopp i båda varven! Sen travade jag ett tag, hittade formen och steget blev fantastiskt. Sen tog jag lite mer galopp och då direkt var han på bakbena och kändes sååå lätt i fram att han kändes som en dröm att sitta på! Jag erkänner att jag bara satt o log, så fin som han är! :) Sen blev han ÄNNu finare i avtravningen, helt avslappnad lång och låg och assssfin! Jag prövade mig på ett par travökningar, den första sådär, men den andra JÄklar han längde sådär som riktiga dressyrhästar gör "på riktigt" liksom! :D Det kändes såå härligt! :D Finafinafina pånibus var superduktigt idag! :D
ps. Julia red Ella, för att hon säger att hon ska rida henne massor nu innan SM den djävulen... -.-'



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0