Första tävlingen avklarad

Snacka om gryyymmmmm ponny!! :D

Vi började från det lägsta LD och sen LC! ^^
Tävlingen var i Tullnäs och det var inte stort där. Liten bana! 25x44!! :O Framhoppning i ridhus 20x40 nånting!
Och pga av den extremt lilla banan kunde de inte ha några speciellt roliga banor... Men det ovanliga och, inte så bra för Lino (funkar ju för mindre ponnisar) med de va att det var FYRA galoppsprång mellan två hinder i LD! På två linjer. Det brukar aldrig vara så i LD. Så han rev 4:an som det var jättekort till på fyra (han har väldigt stor galopp).
Annars felfri. Hoppade en gång till, vet inte varför men gjorde iaf det å då va vi nolla, men då visste jag att det va kort så då tog jag tillbaka ngt mer. För övrigt var Lino heeeelt otroligt duktig om man tänker att ponnyn är 5 år, en liten bebi, och aldrig tävlat såhär förut, han tittade inte på nånting och var supersnäll o allting! :D Han är en "one of a kind"! <3
Jag red LCn trots att vi tänkte strunta i den först för han hade vart så duktig i första klassen och gått två rundor. Men de hade ju bara varit 7 hinder som jag hoppade två ggr. Och så ville jag rida LCn för att få rutin och när vi ändå var där o så. Så jag red den. Men när vi tog ut och gjorde i ordning honom så var det så att prisutdelningen för kat C pågick! Och då säger dom i speakern att avd B ekipagen ska rida före istället för efter. Och så säger dom att Matilda Navrén ska hålla sig beredd. Varpå vi kastar på honom de sista grejerna och jag slänger upp mig i sadeln! Vi hade ju INGEN aning om det och var lagom glada. Jag travar till framridnigen och har PANIK! Vilket INTE är bra om rider på en 5-åring.... Jag hoppar lite o så de går bra jag travar till banan. Och då hade dom helt plötsligt sagt FEL! DOM HADE SAGT FEL MATILDA, DOM MENADE MATILDA LÖVKVIST MEN SA MATILDA NAVRÉN!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! OCH DEN ANDRA MATILDA VAR EN C-PONNY SOM VAR I AVD. B!!!!!!!!!!!!!! Jag blev inte glad...... :P Och det var tydligen inte alls så att avd. B skulle gå före avd. A, men vi sa t dom att ponnyn är 5 år, att han orkar inte vänta nu när han väl är igång, det är ju jättetaskigt mot honom o så. Så det löste sig tillslut med att jag fick rida innan avd. A före alla andra liksom. Det gick jättebra! :) Rev samma hinder på samma linje som i LD, samma sak hände bara att det var högre nu och därför behövde han ännu mera utrymme egentligen. Men VILKEN AMAZING PONNY MAN HAR, efter nedslaget hoppade han som jag vet inte vaaaaaad!!!!!!!!!! SJUKT verkligen! :O :D :D Och hans damn bakben som är uppe vid molnen!!!! :D
Han är bäst! <3
Marcellino ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0