Utrustning - del 2 hästen - Marcellino

Nu tänkte jag presentera Linos utrustning, Ellas är presenterad, nu ska Linos bli, sist får det bli min egen! ;)
Sadel:

Han har samma sadel som Ella, en Henri de Rivel som är jätteskön att sitta i och den sitter bra på honom. Brun i två nyanser.
Vet den sitter på ella nu men de är iaf den han har! ;)



Träns: Ett brunt träns, ganska ljus nyans. Köpt på Hööks, men det är bra för det har såna där skavsårsmuffar.
Han får lätt skavsår stackarn. Han har så otroligt tunn päls.
Dålig bild tyvär, har ingen annan...

Tyglar: Jag vet inte faktiskt... bara ett par vanliga tyglar som är bruna typ! ;) No pic..

Stigbyglar: Samma som Ella, Intec säkerhetsstigbyglar gråa och snygga. :)
Stigläder: Oxå samma som Ella, gamla och halvt dåliga, så det är något jag skulle behöva... Nya stigläder, vet inte ens vilket märke dom jag har är för nåt!
Bild kan ni se på "Sadelbilden".
Martingal/förbygel: Han har en brun martingal från Hööks, Claridge House. Vi har inte använt den så mycket men vi vet att såna är ganska bra. Det gillas att den har guldspännen! ;)
Sadelgjord: Hemma har vi en sadelgjord från Hööks, Claridge House. Brun med mässingsspännen i guld, anatomiskt svängd för att passa bättre.
I hoppningen har vi en magplatta från Horze. Än så länge har den varit bra, men den är ganska ny. Brun den också.
Tror att den ser ut så...

Benskydd: Norton skydd. Bruna och ljusare bruna "inuti". Dom har bra passform och sitter väl. Jag tycker dom är jättebra faktiskt! :)
Ungefär såna här fast tvärtom och den mörkbruna lite ljusare.. :P Sen likadana fast bakskydd oxå.. no pic..

Schabrak:
Haha som sagt har jag hur många som helst! Här är några som jag änvänder:
Mountain Horse schabrak har jag jättemånga!..........................Vitt Hansbo Sport schabrak med
Använder mest det blåa på honom, men vita kommer...............ljusblå passpoal. Har använt det på
jag ha på tävling! :D..............................................................tävling. :)


Mörkblått JW schabrak med röd
passpoal. Har jag använt på träning.
Själv tycker jag att det passar väldigt
bra på Linosen! ^^

Jag har massa fler schabrak men inga på bild så det får bli endast dessa. :P

Såpp det var Linos utrustning det! Nästa gång blir det min ni får se! ;)







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0