Utrustning - del 1 hästen - ELLA

Jag har nog ALDRIG skrivit så mycket om min utrustning/outfit nån gång. Men det känns som att det är dags så nu gör jag det! :) Men grejen är den att egentligen bryr jag mig inte så jättemycket om outfiten... Men det är jättekul å matcha å så ändå. Här kommer Ellas utrustning!
Hästen - Ella:





Träns - ett Classic träns i kastanjebrunt på ett ungefär. Tyglar - hör ihop med tränset så dom är också Classic.





Sadel - En Henri De Rivel sadel från frankrike, brun i två nyanser, jätteskön att sitta i. Padd - En fårskinnspadd, vet inte märke elr nåt...


Stigbyglar - Intec säkerhetsstigbyglar. Dom böjer/vrider sig om foten skulle hamna snett.
Stigläder - Vet inte vart dom kommer ifrån, men dom är brunsvarta och gamla och dåliga, så det är nåt som jag skulle behöva faktiskt, nya stigläder... Ingen bild på dom, ni kan ju se lite där uppe på sadelbilden!
Martingal/förbygel - Den köpte Julia till Ella när hon va på Irland för några år sen. Ingen aning om märke, men den är jättebra och har hållt sig i prefekt skick i flera år nu! Och vi använder den varje gång vi hoppar, ibland när jag rider ut. (Tränset på bilden är det gamla hon hade med remont grimma)
Sadelgjord - Just nu har vi denna hemma, en Equality Line gjord som är slingrig, lite sliten, men vi lånar den av Hanna nu för hon lånar våran som är för lång ;) Men vid hoppning har hon en magplatta:
Benskydd - Veredus Carbon Gel skydd har vi till henne, för vi tycker hon är värd att ha sånna fina på sig! Detta måste vara dom bästa skydden ever?? DOm sitter PERFEKT och inte ett gruskorn finns innanför när man tar av dom! :D Men hemma har vi Catago Pro skydd gråa:
Schabrak - Oj, jag har hur många som helst! Vissa som jag bara använder hemma som är fula o gamla, sen andra som jag är mer rädd om. Här kommer några:
Svart Hööks schabrak, har vunnit 2        Ett vitt Stora Wäsby schabrak,
sånna, dom är inte mina favoriter,        används på laghoppningar på tävling.
så dom använder jag hemma...            Har i både dressyr och hopp/allround.
....................................................I dressyren har jag nästan alltid detta.



(det grårosa i mitten) A ett grått          MASSOR av Mountain Horse schabrak. Just dessa
JW schabrak i sammet med rosa         fick Julia från landslaget, men själv har jag vunnit
och vit passpoal. Används på träning   2 st vita (ser ut som de vita här). Dessa använder
eller tävling.                                      jag på träning, tävling och jag har till och med
........................................................haft dom lite hemma för de är så många och
........................................................vissa används liksom aldrig då... ^^

Det var Ellas utrustning på ett ungefär! Jag skriver min och Marcellinos i egna inlägg för de blir så långa och jobbiga att läsa annars! ^^






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0