Bra rundor, men turen var inte på rätt sida

Noepnoep. Igår gick det bra i både LB och LA bara att resultatet inte blev så bra. 8 fel i båda rundorna, två ner i varje. Känslan och rytmen var helt ok faktiskt. I LBn så rev jag tvåan först pga att jag red inte ut på bågen som jag skulle och kom ngt nära och då petade hon den, PETADE. Sen var det bra i mitten tills 6an som var en oxer, inte särskilt stor och bred men i svängen blev hon väldigt stark och jag försökte göra halvhalter men hon sket i dom så hon nästan ramlade in i hindret och försökte klara sig över men rev bakbommen. Hon var i överlag väldigt stark. Men känslan var ändå bra på alla andra hinder förutom 6an, 2an kunde faktiskt ha legat kvar men nee turen var inte på min sida.
I LAn så trodde vi att hon skulle vara ngt lugnare och inte lika stark, men nääeej hon är precvis lika stark som i förra klassen. Rev 2an IGEN!!! Dessutom var det samma hinder som i LB OCH som i en LA jag red här på Edsbro i maj förut med Ella! Dedär hindret vill mig nåt känns det som... :P Men hon rev det för att jag lade henne nära och blev fast i handen. Sen kändes det skitbra i mitten av banan igen! Sen så var 9an (näst sista hindret) en parallell bred oxer som jag kom helt perfekt på och då petar hon den med bakbena. Men vi vet att Ella inte är den som är mest rädd om sig precis och dessutom hade jag ju redan rivit redan så det gjorde inte så mkt. Om jag ska hitta nÅnting som kan ha vart kan hon ha varit någotnågot böjd i halsen, men jag kan ändå inte tänka mig att det lilla skulle göra så hon river, eftergift, överliv o blick var definitivt bra! Trots resultaten är jag ändå rätt så nöjd med rundorna, för det kändes bra förutom nedslagen!
IDAG:
Idag blev det bara en LA som var nationell (min o Ellas första nationella start). När jag kom in på banan så gjorde jag till skillnad från igår, galopp, HALT, galopp, HALT, galopp, HALT innan jag startade. Det verkade funka. :) På ettan kom jag liiite nära, men det var inga problem och sen till tvåan så vet jag inte vad jag gjorde jag ökade för jag kom på att jag skulle ha 6 steg men i sista sekund så tar jag en kraftig halvhalt och då kom hon i BOTTEN och hoppade rakt upp och rakt ner, kändes det som såg inte riktigt ut så på filmen (som kommer upp senare). Men hon klarade det. Sen hoppade hon suuuuuuperfint resten av grunden och hoppade nästan mig ur sadeln på 4an som var ganska stor oxer. Vi kom till omhoppning och där kom jag bra på första i omhoppningen sen var det en galoppsträcka som jag ökade lite på, tog tillbaka henne, men hon hade inte lugnat sig efter ökningen och hoppade lite slarvigt över oxern och petade igen med bakbena på frambommen. Men hon hoppade fint över resten av hindrena. Jag var så sjuuuuukt nöjd med den här ritten, kändes huuuur bra som helst och jag kommer definitivt förtsätta med dom där halterna. Hon lurar mej lite med att vara hur lydig som helst på framridning/hoppning och sen bara vara asstark inne på banan. buspånin! ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0