Fälttävlan Baståsen 2/7 - 2011

Dressyren:
Hon var ganska fin faktiskt. Men det regnade lite och det tyckte hon inte om så hon började skaka lite på huvudet å sådär på framridningen. I programmet så blev hon lite ostadig i formen. Hon är lite rolig för hon försöker göra programmet innan mig! Alltså när jag vända upp från kortsidan för att göra bågar längs långsidan började hon öka och sikta snett igenom! Hahah ELLLLLAAAAA xD Det gjorde hon två gånger, sen blev det även galoppinslag i ena travökningen, det var mitt fel. Men hon var jättefin på volterna (två i trav, två i galopp). Sen blev även ryggningen dålig för att jag har ju tränat bort det där med att hon går bakåt i halterna för att hon trodde det. Och nu blev hon förvånad över att det var ryggning så den blev inte så bra heller.
56,4 straffpoäng 2:a av 5 st

Hoppning:
Hon var suuuperfin, kändes som det lika gärna kunde vart 1,20!! :D Fast det var 85 då men aa. ;) Jag lade henne nära en gång på räcket på framhoppningen så hon skulle bli lite mer uppmärksam och hon gjorde allt för att klara det trots att hon kom supernära! :) På banan var hon så himla lydig och fin, efter dressyren juu ;) Men det blev ett missförstånd till sista när jag tog i henne, jag trodde inte hon skulle lyda så bra, så hon saktade av till trav och travhoppade sista hindret! xD Hahah klantigt värree ;)
0 fel 2:a av 5 st
Terrängen:
Superfin som vanligt, men hon var mycket olydigare nu än i Trossnäs, antagligen för att man galopperade på ängar här, i trossnäs är ju hela banan skog. Men inga hinder var några problem för oss.  :D Ella är verkligen outstanding!! :D
0 fel på hinder inga tidsfel, 5 s inom tiden.

Totalt:
Slutade på min dressyrstraff 56,4 straff. RIKTIGT NÖJD!!! :D :D
Andra placerad på det! Låg tvåa genom hela tävlingen. :) Vann rosett(blå), plakett och ett träns som jag kan lägga upp bild på sen! :)
Update: Är nu kvalad till P90! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0