Träningen idag

:D :D
Snacka om att jag har fina pållar!
Jag red Lino i första gänget. Han var suuperduktig! Vi har egentligen ingen aning om om han har gjort sånt där förut, men han var jättelugn och stod blixtstilla när vi gjorde i ordning honom. Sen skrittade jag runt på banan och han bara gick där och tittade runt lite, inget mer än så. Skitduktig pålle! Sen började vi rida fram och skulle galoppera 10 steg, sen 4 steg på mig att sakta av till skritt, sen skritt 10 steg, sen rättvänd galopp igen 10 steg osv... Han var jättedukitg och fattade precis när jag sa åt honom och lyssnade jätteduktig för att vara endast 5 år! :D Den övningen gjorde vi i båda varven, sen hppade vi en bom på halva ridbanan (hela är 100x100) och vi skulle fatta rätt galopp på rakt spår när man vände upp sen sakta av på rakt spår till skritt, skritta genom svängen, sen trav genom anadra halvan av kortsidan, sen flytta för skänkeln vilket han också var duktig på för sin ålder! :D Det gjorde vi också i båda varven. Sen hoppade vi en 7 studs på böjt spår och sneda bommar så att dom var lägst längst ut. Hästarna blir väldigt mycket för att dra sig utåt då, men i vänster varv klarade Lino det underbart. Jag gjorde det svårare för honom i höger varv för där drar jag bara i innertygeln. Det är nånting som jag måste få bort och jobba bor varje dag framöver! Sen hoppade vi en låg liten bana på 8 hinder, 9 språng. Det fanns en plastmatta, sockerbitar under hindret och sånnadär murdelar/skyltar elr vad man säger som var tittigt på banan och det brydde han sig inte ett dugg om! :D Han är såå himla duktig alltså!! Det känns jättekul!! :D Han rev sista hindret för att jag lade mig framlänges och han blev då låg och han är ju inte så rapp i bena heller. Jag trodde att han skulle riva fler hinder pga orutin, men han försöker göra allt för att klarat! :D Gulleeeppååånnii :D<3
En tjöött pojke stod sedan kolugnt i bilen medans jag red Ella! :D

Sedan red jag Ella i gruppen efter och hon kändes superlydig och mjuk och fin i handen när jag red fram. Och hon rinner ju undan som vatten när man ska flytta henne! ;) Heheh... Vi gjorde samma övningar som i första gruppen, bara att jag gjorde 5 steg i galopp, sen 2 mellansteg i avsaktningen, sen 5 skrittsteg, sen 5 galopp steg osv. Ella gick det superbra med på 7 studsen, men jag måste passa högerhanden i högervarvet alltså. Sen är det samma sak hela tiden egentligen som jag gör fel, jag drar i högertygeln i högervarv (innertygeln) och det är INTE bra kan jag säga! Men det känns som jag börjar få bukt med problemet faktiskt, men när jag väl inte drar i den där jävla högertyglen är hon huuuuur fin som helst! Hon har börjat hoppa MYCKET bättre nu oxå! :D Det känns jättekul :D Hoppade banan på cirka 1 m - 1,05 m. Inte en enda rivning på hela träningen! :D Tänk att Ella har blivit riktigt rädd om sig nu! :D
Haha jag och amanda, titta inte på mig........ xD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0