Jag skriver och skriver och skriver och skriver men kommer ingen vart

(överkskriften syftar på lag-SM inlägget)
Har haft tråkigt idag förutom att ha ridit Ella. Jobbade mycket med speciellt övergångar
och bibehålla formen och självaste lydigheten. Funkade riktigt bra i slutet när hon var
helt avslappnad och mjuk i hela kroppen.
Men roligt var det igår. Varför? Jo för att Lino var så himla fin när jag red, han är ofta
väldigt stel och osammarbetsvillig när jag rider med sadel. Igår red jag barbacka och
shiiiiieeet vad fin han va! Han har nog aldrig vart så fin, det var till och med dagen
efter tävling och allt! Jag tror att det berodde mest på att jag red just barbacka för
att när man rider barbacka blir man tvungen att sitta tillbaka och jobba hästen för att
det inte ska bli obekvämt och studsigt så att man ramlar av hästen. När man, eller JAG
kanske är mer rättare sagt, rider med sadel - mest på Lino händer det - att jag ramlar
framåt lite och inte får ihop honom så som han måste gå för att jobba i rätt form.
Därför har jag bestämt att jag ska rida barbacka varje gång jag rider på volten och
inte hoppar hemma! Absolut INTE barabacka när jag rider ut så som han bockar!
Hahah nej, så farligt är det inte, han typ bara skjuter upp rumpan lite och sparkar
ut bakbena. Det känns jätteroligt! Jag har inte haft nån häst som bockar (har inte
det nu heller för den delen). Men asså jag menar att liksom, Ella kan ju typ inte
bocka, för hon är inte lika lätt i rumpan som Lino! heheh... xD
Tack vare hans lätta bakdel har han lätt för sig i hoppningen! :)

update: såg nu att det blev nåt konstigt med texten i inlägget! O: men den är väl läsbar iaf?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0