Ella is back

Heyheyy! Tänkte skriva lite om ridpassen idag!
Lino:
Jag började rida Lino idag. Red ut med Hanna på Leja och Vickan på Agassi. Han var vääldigt pigg bockade till och med! Haha den busen! ;) Men det var inte några stora bocksprång precis, nej då, dom var nästan som små hopp bara fast jag kände att han liksom "sparkade" med bakbena. Haha det kändes jättekul! ^^
Men ärligt nu så var han aaaaaasfin, han tycker det är så roligt att ridas ut så man kan typ göra vad man vill I GALOPP. T. ex. så kan jag korta honom nästan hur mycket som helst, vilket är nästan omöjligt på ridbanan!
Det var jätteskoj! :D Han har för övrigt fått mycket bättre kondis nu! Han blev inte alls mycket svettig idag, trots att han hetsade upp sig och bockade och allt ;)
Ella:
Jaa haha, ni kanske undrar lite över rubriken "Ella is back"? Det jag menar är att nu är hon BARA MIN och idag när jag red henne var hon sååå fin så det inte finns! Jag började i skritt med att ställa o jobba. Sen lång tygel i trav och lite senare börja jobba henne och ställa lite i trav. Och aa ni vet skänkelvikning, öppna, sluta, rygga, halt allt sånt! Och Ella sätter allt på en gång! ;) Hur fin som helst var hon iaf! :D Ella is back! ^^)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0