The day

Idag var det andra dagen på nyårskursen för Lena och jag tränade bara med Ella idag.
Det var balans, postion och seriehoppning på schemat idag. Vi skulle (bara om vi ville) släppa tyglar och stigbyglar och hoppa studs med för att träna på balansen. Studssrérien utökades hela tiden så tillslut var det en 5 studs.
Ella tyckte att det var väldigt roligt att det inte satt någon jobbig ryttare och höll i henne där uppe så hon studsa på rätt rejält. hehehe... Sista gången tog jag istället stigbyglar+tyglar så att hon inte fick rusa iväg så. Men hon var ändå duktig för hon var rätt snabb i sina ben trots att det gick så fort.
Sen gjordes serien om så att det blev bom-tvåstuds-bom-oxer. Här skulle man tänka på sin postion och eftergift.
Det gick bra och Elsis var fin. Oxern gjordes till en fyrkantig parallell oxer, höjd till 110. Ella (såklart) blev flack in på studsen första gången och rev frambommen. Sen andra gången rättade hon sig ENORMT och hoppade jättehögt över.
Sen blev det lite "höjdhoppning". Från 110, höjdes det till 120, lätt som en plätt, 130, kom liiite fort in men hon klarat, 135 BÄSTA språnget EVER! :D Sååååååå fin var hon på sista! :D Bara flöööög över, utanh några som helst ansträngningar! Sen sade Lena att hon lätt kunnat hoppa 145 också utan att ta i särskilt mycket. :D
Såå nöjd med Ella idag! :DDDDD





Har filmer men dom kommer upp när jag fått upp de på YT, tänkte sätta ihop
alla filmer från kursen så blir det lite proffsigt ;)

När jag kom hem senare, så red jag Pencez barbacka. Red lite små bommar och småskutt. Har aldrig "hoppat" honom barabacka förut, men det gick jättebra kändes som med sadel! :D Värmde upp lite inför i morgon kan man säga då jag ska ta Pencez till tredje och sista kursdagen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0