Hästar som kommer och går

Den senaste veckan har allting gått väldigt väldigt fort. Förra tisdagen bestämde vi oss, Marcellino skulle vi testa sälja och jag skulle börja leta efter stor häst, vi satte ut lilla Linosen på annons och det visade sig vara stort intresse. Första tjejen som provred fastnade för honom väldigt mycket (i lördags) och nu igår (måndag 27 maj 2013)  lämnade han stall Marielund för troligtvis i evig tid. Tanken var egentligen inte att han skulle åka så fort och vi räknade inte med SÅ stort intresse, nu när han äntligen blivit så fin! Jag hade inte haft något emot att ha kvar honom här till åtminstone hösten/vintern, en sån trevlig och allsidig och så himla fin och söt och gullig ponny som han är. Det var med tårar i ögonen jag såg han åka härifrån.
 
I lördags då Lino även provreds åkte vi senare på kvällen ner till Åtvidaberg 2,5 timmar härifrån och provred en stor häst på cirka 162 cm. Det var den enda av alla tusen hästannonser och tips som vi tycker verkade intressant och passa mig så då tog vi chansen! Hästen var verkligen suuuuuperfin i hoppningen, kunde dock i princip ingenting på marken eller i dressyrväg, men det ordnar sig. Så himla sött och litet huvud har hon också! Colan besiktigades idag och gick igenom ua så i morgon åker meine mutter och hämtar den lilla godbiten! :D
 
Elin och colan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0