2012 VILL jag...

... 2012 då VILL, då KAN och då SKA jag! Det kommer bli ett viktigt och roligt år! :D
Med hästarna:
Med Ella som blir 13 bast (gammal tant xD) vill jag kvala till tvåstjärnigt och rida NM - går i enstjärnigt.
I hoppning starta MSVB med bra känsla.
Just det, jag tror inte jag sade det men reglerna i TR som gällde from Juni 2011 - kvalregler till en högre klass: för att kvala till MSVB gällde ju 3 nollor i bed A:0/A:0 behövde man vara dubbelnolla eller - felfri i bed A:0 eller - felfri grundomgång i bed A:1a. NU gäller de gamla reglerna som gällde 2010 - minst 3 felfria grundomgångar i LA. OCH med Ella hade jag 2 felfria bed. A:0 och då skulle man ju ha tre, MEN jag hade ju också 2 st med 0+4 fel i LA, så nu innebär det att jag Är kvalad till MSVB med Ella i alla fall och kan starta det när jag vill! :D
Jag vill få UNDER 50 straff i dressyrerna på fälttävlan minst 50% av starterna.

Med Marcellino som blir 6 unga år vill jag ändå starta LA med bra prestation till hösten. Prova någon fälttävlan också, men främst hoppningen!
Jag vill att han ska bli mer ihop och snabbare i benen, alltså träna mycket studs. Lära han att byta galopp skulle vara något... ;) Åka på hans första meeting troligtvis och ha väldigt roligt tillsammans! Jag vet att han kan, det gäller för mig att träna honom och vara en bra ledare för honom, det behöver han.

Med Pencez vill jag främst kvala till MSVB med och i MSVB få bra prestaioner och helst kvala till MSVA.
Jag vill få honom att vara lugn och kunna slappna av mellan hindrena.

Själv vill jag ju såklart bli bättre på ALLT, men lite mer specifikt måste min vänsterhandled bli mycket stabilare oh starkare. Jag måste även jobba med benen lite mer när jag rider så det inte blir för mycket hand.
Jag ska jobba på dessa saker lite extra, men såklart som sagt vill jag bli bättre på ALLT! :D

Enjoy my Ambitions! :))

Kommentarer
Postat av: Anonym

Så dom har bytt tillbaka till gamla nu så bara grundomgången måste man vara nolla? :)

2012-01-03 @ 19:05:55

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0