Trött

Nu är jag sjukt trött.
Dagen började med att vakna vid 10 i 9, klä på sig och gå ut till stallet. Började med att rida Pencez, eftersom han fick vila i går var han väldigt pigg och lite springig så jag satt ett bra tag och försökte lugna och jobba honom. Han springer ju sönder knäna om han tänker hålla på och springa sådär. I slutet blev han mycket finare. Speciellt i galoppen, jag kom åt honom ordentligt så att han började jobba med bakbenen, han tyckte att det blev jobbigt och började käfta mot handen, när han märkte att det inte gick, så bröt han av. Med lite mer ben så höll han igång och käftade inte, utan jobbade bra med hela kroppen. Så han blev alltså väldigt fin i slutet. :) Red i nästan en timme tror jag.
Hade även börjat regna i slutet av passet, och var rätt så blöt när jag hoppade upp på Ella, det var sånt där äckligt småregn. Fast det liksom regnade mycket fast små droppar, hatar sånt regn.
Ella var fin, tog många skrittpauser, hon är ju inte helt igång ännu. Gjorde inget speciellt på henne, hon är alltid väldigt lyhörd (förutom i terrängen, då kör hon lite sitt eget race). ^^)

Sedan var jag dyngsur och iskall. Jag och Evelina (min granne) gick in och gjorde lite roliga saker. Sen bakade vi ******** som *********************************. heheh hemligt...
Nu när jag skriver känns det inte som om det har varit en särskilt intensiv dag, men ändå är jag sjuuuukligt tröött! Kanske håller på och bli sjuk?? NEJ, vill INTE det nu..... fan det är dagen innan JULAFTON! :O
Shit det är verkligen inte ens en dag kvar nu! :D
Julpynt i stallet  :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0