Dagens Ridpass

Ella:
Red ut och kondistränade henne i spöregn! Riktigt mysigt när man galopperar fort och regnet piskar i ansiktet! Aja i början var hon jättestark och superpigg. Jag red kanske 5-6 varv i galopp tror jag i intervaller, alltså 1 varv per intervall. Men efter kanske 3-4 varv så blev hon nästan lydig! :) Men i avtravningen så var hon lydigare än på en dressyrlektion, hehe jag blev jätteförvånad när jag tog lite i henne och trodde att hon skulle streta emot lite men saktade av dIREKT liksom ;)
Lino:
Jag red lite på volten skrittade ut lite oxå, som framskrittning :) Jag hoppade lite på honom. Förut när jag hoppade honom hemma så hoppade jag ju en vattenmatta som knappt syntes för den var så dammig och torr och en murmatta som var 50 cm hög. :) Och han brydde sig inte ett skit om grejerna. Men idag låg det vatten i vattenmattan och den syntes oxå, och murmattan var väl 80 cm tror jag och dessutom provade jag även hoppa tunnorna men utan bom så dom var väl 65 då ;) Men han tittade fortfarande ingenting på dom, eller han tittade väl något men hade ju inte en endaste lite tanke på att springa på sidan eller stanna!:D Utan bara hoppa gjorde han! :D Han är jätteduktig tycker jag, bara 5 år ju! :D Jag hoppade även en linje på ett räcke och sen en oxer. Det gick oxå jättebra räcket var väl 85 och oxern 95! :) Superdutti pålle är han :D Synd att jag inte har några bra hoppbilder på honom så ni får se.. :/ Det är ju lite svårt å få foton när man inte har nån fotograf... ;P

Kommentarer
Postat av: matilda

Jag vill komma och vara fotograf! Är såååå nyfiken på den fina hästen. :) <3

2011-06-17 @ 22:33:15
URL: http://matildanerell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0