Dagens Ridpass

Idag red jag Lino för andra gången någonsin och det var lite skoj ;)
Lino: Jag red på volten. Jag skrittade fram mer än jag brukar så att han fick titta runt lite. Först gick han med huvet rakt upp och nästan taktade och var jättepigg. :) Sen blev han snabbt mkt lugnare. Jag travade lite och försökte att bara ha stilla hand och hålla om med bena så att han skulle komma till rätt form av sig självt. Det gjorde han oxå tillslut och det kändes jättebra. :D Sen tog jag lite galopp oxå, krävde inte så jättemycket där eftersom han inte är så stark ännu. Men han gick i rätt så stadig form där med så det var jättekul :D Sen skulle jag trava över några bommar som låg på marken. Då travade han över den första sen tog han värsta skuttet över den andra! Lillen dåå!! Sen kom jag igen och då gjorde han samma sak två gånger sen travade han genom hela alltet från båda hållen! :D Dutti pålle! Sen skrittade jag och Bellan ut och han var kolugn och brydde sig inte om nånting förutom att han tittade lite på en skrothög, men inget konstigt hände! ^^
Ella: Det kändes lite annorlunda att sitta på henne efter Lino, för hon (kändes det som) hade då så kort hals ;) Men iaf. Först red jag ut och det var stekhett ute och jag typ dog. Jag galopperade aldrig ute av någon anledning xD Sen red jag på volten och jobbade henne i galopp och gjorde övergångar. Det kändes bra och sådär. Hon kändes hur fräsch som helst. Haha när det är såhär varmt ute är hon som en normal häst och när det är svalare är hon jättepigg. Det är lite kul, för många hästar blir ju lite loja när det är varmt ;)
Lite bilder på när jag red Lino idag :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0