Träningen igår...

Nu ska jag berätta om träningen igår :) Det var Ella jag tränade med.
Vi började med att flytta för skänkeln längs väggen som vanligt. Då får man lite hjälp med att skjuta in bakdelen.
Sen gjorde vi lite övningar i galopp.
Nu kommer jag inte ohåg vad vi gjorde först, men jag tror att det var så att vi hoppade som en 8:a på en halvan av medelinjen. Ena hindret var en oxer, först lågt, andra ett smalhinderräcke. Sen låg det även en bom i mitten. Smalhindret höjdes lite vartefter. Det låg väl på 110 som högst.
Därefter hoppade vi på ena långsidan en 3studs kombination. Alltså först 3 st 60 cm hinder, sen ett galoppsprång och sen 3 st 60 cm hinder till. Bra för Ella dehär. Hon behöver bli snabbare i sina bakben när hon hoppar.
Sen tog vi (funktionärerna, föräldrarna alltså) bort sockerbithindrena som ingick i studskombinationen och gjorde en linje med två räcken. Det gick bra å sådär. Jag fick hoppa lite högre. Räcket ut var 120 cm från båda hållen.
Så det blev som en trekombination med bara räcken. Två galoppsprång mellan varje hinder.
Vi hoppade först igenom den nåra gånger åt varje håll. Problemet som gör att Ella river ibland är att jag inte "spänner bågen" satt säga. Jag  måste fånga upp mer på ytter och ha lättare innerhand och få skänkeln att inverka en aning mer. Om allt sådant faller på plats kan vi hoppa dom största klasserna, trots att hon inte hoppar HELT awesome i tekniken. :) Men det är ju bra att det finnns nåt att jobba med annars skulle det ju bli tråkigt att rida.
Iallafall, när vi hoppat igenom den höjde Haking mittenhindret till 120 och Ella hoppade lika fint som innan. Det har verkligen gått bra för mig på alla dessa Hakingträningar. Ella har interivit en enda bom på dessa tre träningar. Stannar gör hon ju aldrig och har aldrig gjort det med mig. Men det finns en massa annat att jobba på nu och det är ju bättre än att hästen har svårt att klara hindrena utan o riva ;)
Som avslut hoppade vi en bana på 6 hinder (trekombinationen två gånger). Den banan låg nog på mellan 110 - 120. Hon hoppade jättefint där med :D
Jag är jättenöjd med träningen och mamma filmade men dom är så sega så ni får väl se dom nånannan gång :P
Ella är såååå himla fin! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0