Resultat och prestation fälttävlan Nyköping 18/9 - 11

Vi åkte runt 05 på morgonen, gick upp kl 04. Inte så nice kan man säga! Men som sagt den smällen får man ta om man vill ha roligt. :) Debuterade ju P90 även det har jag sagt förut! ;)
Dressyrmomentet:
Hon var faktiskt väldigt fin på framridningen. Hon var lite stark och det var toppen, för då behövde jag inte koncentrera mig överdrivet mycket på benen. Jag fick ihop formen rätt bra tycker jag och jag kunde sitta ned i travstegförlängningen! :D
På banan så gick det faktiskt riktigt bra! :D Dock blev ingen av galoppfattningarna särskilt bra.. Men bågarna i galopp var bra! Fick till och med en 8:a på halt! ÅTTA på HALT med ELLA! :O Men hon vra faktiskt väldigt fin i den halten, så jag kan förstå det. :) Domaren var allmänt sträng, hörde även sen att han är känd för det. ;)
Fick 63,? % ungefär. 54,3 straff.

Låg tvåa efter dressyren! :O Lite ovanligt för mig det ;) Jag var 0,7 straff efter den som ledde.
Hoppmomentet:
Det gick sådär, eller kändes sådär iaf. Jag red lite dressyrigt. Alltså med lite dressyrsits och dressyrhand. Jag skulle behövt komma upp i sadeln och lägga fram handen och lätta på handen framför hindrena. Vi var trots det felfria fram till 8:an, där jag kom lite nära och var lite stark i handen, jag hade BARA behövt lätta lite så hade hon hunnit få upp benena i tid! Men så kan det gå och jag var mycket besviken på mig själv, men nu lär jag mig av mitt misstag. Att när man gjort en BRA dressyr är det svårt att ladda om till bra hoppryttare igen.
Fick alltså 4 fel. totalt efter dressyr och hopp: 58,3 straffpoäng.

Efter hoppningen så trodde jag att jag skulle sjunka ner några placeringar. Men icke, hon som ledde fick 5 fel i hoppningen och därmed ledde jag över henne med 0,3 straff! Hehe tight där allstå!
Terrängmomentet:
Målet när jag kom till Nyköping var ju att få godkända protokoll i alla moment, så att jag skulle kunna rida P90 på lag-SM (vi har inte så många 90 ryttare). När jag ställde klockan så att jag inte skulle rida för fort eller för långsamt så ställde jag den 3.55 för det var optimaltiden. Sen kom jag på att jag skulle ju ställa fram den 10 sekunder så sätter jag liksom på klockan på count down när starten säger 10 sekunder kvar, det är lättare än att fumla med klockan precis när man startar! Men grejen var att när jag skulle ställa fram den 10 sekunder så ändrades bara sekundrarna och ej minutrarna för så är den klockan (lite konstigt, men så är det) och då blev tiden 3.05 istället, jag skulle ju ha 4.05. Och av någon väldigt strange anledning så tänkte jag inget mer på det och fortsatte rida fram! Sen så startade jag och allt gick som på räls, inte en enda tvekan som vanligt då. :) Det är egentligen ingen större skillnad på P90 och P80 bara att höjden är högre ;) That´s it... Sen när jag kom till 3:dje sista hindret så började klockan pipa och jag undrade vad som hände lite för jag hade ju galopperat på rätt bra tycker jag. Men aa, då tänkte ju jag att jag inte kkan ha klarat tiden och det var ju långt kvar till mål så det var lite tråkigt och för att inte få så mycket tidsfel gasade jag på! Och sen när jag hade hoppat sista hindret DÅ tänkte jag att det inte kunde stämma och att jag hade ridit ALLDELES för fort! :O Jag var ju såklart överlycklig när jag gick i mål för jag var felfri på hinder, men det skönk snabbt då jag försökte komma på vad som hade gått fel och såklart hade jag ju ställt klockan 1 min fel -.- Jag red hela 25 sekunder för snabbt och man får max rida 15, så jag fick 4 straff för tiden (0,4 straff per sekund). Vääääääääldigt annoying eftersom jag klantade bort hela placeringen som jag hade i en liten ask.... :/
Slutstraffen blev alltså 62,3 straff. Och alla de 8 straff jag fick i hopp och terrängen var enbart mina fel. Eldstorm skötte sig exemplariskt! BÄST SOM VANLIGT! BEST AS USUAL!
Men MÅLET det nådde jag, det var ändå HUVUDsaken, men som jag reeedan sagt var det oerhört onödigt med ... aa egentligen alla 8 straff, men terränggrejen var ju sååååå jävla (förlåt) klantigt, man dör ju nästan! :O
Eldstorm är såååååååååå fin, efter jag hade gått i mål var jag tyvär tvungen att slita i henne för att få stopp på henne! Så roligt var det tydligen! Det är en nästan obeskrivlig känsla när man är i slutet av en rätt så lång terrängbana och ponnyn glatt svarar framåt! :D
filmer och bilder kommer, julia har snott kameran... -.-

Kommentarer
Postat av: Annie

tja, grattis! tråkigt med det där med klockan..men jag kollade i dina kategorier och då såg jag dom här "10 bilder" och du satt att du skulle göra så varje vecka :) det var väldigt roligt och jag undrade om du kunde göra så varje vecka igen? :)<3

2011-09-21 @ 19:40:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0