Tävlingsresultat söndag Södertälje 12/2 - 2012

Idag var det en väldigt stressig och intensiv dag. Från morgonen när vi kom till Södertälje tills sista och fjärde starten för mig har vi stressat mellan klasserna HELA tiden. Jobbigt men definitivt värt det!
I högtalarna ropade dom också ut att de hittat en mobil ute på vift. Det var min mobil det... Det är lite konstigt för jag tappar ALDRIG bort min mobil. Det är nästan min viktigaste ägodel, hehe. ^^
Träffade även massa härliga folk idag, även igår, men idag var det fler jag kände.

Det märktes dirket att det var regional tävling idag dock. Nu hade de släpat fram massor med titthinder, fler brytsvängar och hårdare konkurrens.

LB Pencez
Framridningen finns väl inte direkt nåt att säga om, han var kändes helt som vanligt.
Sen galopperade jag igång lite inne på banan fick en sjukt bra galopp och startade med den och red med den heeela vägen runt. Så sjukt härlig känsla, allt bara flöt på, hindrena kom och gick som ingenting. Omhoppningen blev väldigt bra utan några stoppsvängar, hade bra flyt i kurvorna istället! Dock så missade jag en innanför-sväng så tiden blev ett par sekunder långsammare än vad som krävdes för placering. C.ponnyryttarna rider ju som galningar!!!
MEN det här var nog våran absolut bästa runda någonsin.
0+0 fel

LB Eldstorm
På framridningen så tyckte jag att hon var lite stark och låg på en aning mycket, sprången på räcket vart inte toppen heller, men på oxern jäklar vad hon hoppade fint där!
Sen inne på banan var hon chokerande lydig. Lite samma feeling som med Pencez här, allt flöt på så otroligt bra! Satsade lite i omhoppningen och svängde lite. Felfria och tiden räckte till en 3:e plats! :D Men det var otroligt surt att jag var EN hundradel långsammare än Isa och Milton. Stora Wäsbyarna ägde i den här klassen alltså! 1-2-3-4 var från Stora Wäsby! :D Isa kom 1:a och 2:a, Jag 3:a och Amanda 4:a! :D Lite coolt faktiskt och OVANLIGT. ;)
0+0 fel, 3:e Plats!

LA A:0 Pencez
Eftersom att det gick så bra i båda LBna valde jag att starta Pencez i LAn i alla fall. :)
Nu märkte man att han var lite matt efter igår och idag. Och han bah SHIT det är ju högre och hoppade så himla högt över hindrena och var jättesöt! Det blev lite spända språng ibland då. På sjuan som var en stor maxad oxer hängde jag i innertygeln och låg väldigt stort. Så då blev det ett stopp där. Men sen kom igen och jag red ordentligt och bra avstånd, då hoppade han jättefint resten! Tog lite tid på mig vid stoppet så fick även ett tidsfel. Men detta var ju debuten och jag är väldigt nöjd med den, för det var ingen helt enkel bana bara sådär.
5 fel :)

LA A:0 Eldstorm
Jag förväntade mig inte någon jätteprestation av Ella, eftersom hon har inprincip skövlat hela banorna i de 3 senaste LAna, så jag red bara. Och bra gick det. Hon var i och för sig i några hinder men tillräckligt lite för att de skulle ligga kvar. MEN på SISTA hindret, tar jag inte upp i svängen och rider av henne med hela kroppen så hon blir låg, en aning låg och då rev hon frambommen på oxern med bakbena. Om hon hade haft Linosens bakben hade hon inte rivit! Det var ju oerhört irriterande att riva sista liksom. Men jag haka inte upp mig på det hon hade varit så fin tills jag kom och störde henne. 
4 fel

Filmer kommer så snart jag fått upp dom! Har faktiskt redan hunnit få upp Pencez LB från idag redan, HÄR!

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0