Kurs och mätning

Hej alla glada!! :D
Idag har jag först varit på SW på första kursdagen och tränade för Lena. Det var länge sedan sist jag tränade för henne.
Kursen är 3 dagar och idag=första dagen och då bara markarbete. Jag hade Lino och Ella med idag. Först Lino, finns inte så mycket att säga men han var finare än vanligt och hade mycket spänstigare och snärtigare galopp. Han var inte sådär lång och sladdrig som han ibland är. :) Han var också snabb och fin i benen, ryckte åt sig dom på mindre än 1 sekund! :D Behöver jobba med att reglera hans galopp lättare så att det inte tar flera flera varv innan man kommer åt han liksom. ;)
Ella var också fin, hon var inte lika fin från början som Lino var, men jag jobbade med galoppen och mina ben hela tiden och hon blev finare och finare. I början var hon också lite stark men det lossnade efter ett tag.
Jag är nöjd med båda ponnisarna, Julia red Pencez här hemma btw.. :)
I morgon blir det bara Ella, red på min syrras plats med Lino egentligen (hon är på fotbollscup idag, så då kunde hon inte)

Direkt från SW åkte jag och mamma raka spåret till mätningen på ATG i Täby. Lino skulle mätas som 6-åring nu. Han blev idag mätt till 146 cm, nu förtiden är reglerna att man ska avrunda ner till närmsta centimeter. Så även om ponnyn är 148,9 så blir den 148, vilket gör att alla ponnyer som egentligen är förstora blir ponnyer. Faktiskt så bryr jag mig inte så jättemycket har ganska svårt att tro att 9 millimeter gör så stor skillnad på tävlingsbanan. Men i vilket fall är inte MARCELLINO övermaxad! :) Nejdå 146 är bra, då kanske han blir 147 eller nåt på slutmätningen när han är 8! ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0