Idag har jag ridit...

Hahah gud vad konstigt att jag har ridit idag!! Nej faktiskt inte...
Ella:
Red ut på slingan med henne! Och hon var jätteglad! Idag hade mami köpt ett nytt bett till henne och Ture, ett Kimlbewickbett
Produktbild
Det är lite skarpare än dom tredelade vanliga vi brukar ha och har en liten hävstång och en kedja. Jag märkte att det var skarpare. Ella är ju alltid så himla stark när man rider ut men nu var det lite lättare med det nya bettet. :)
Ture:
Jaa aa..... Han var rent ut sagt GALEN!! Han har en liten period nu när han är väldigt... jaa stark, glad, pigg och osamarbetsvillig! Men jag försöker ta igenom det genom att jobba honom vilket inte är särskilt lätt när han käftar och bara springer!
Jag red först ut på slingan travade bara där. Sen till ridbanan och det var tur att jag hade det nya bettet på honom oxå för att han hade säkert stuckit annars... Han vägrade lugna ner sig i galoppen och han käftade väldigt mkt... Det var lite jobbigt, men då tog jag en paus och lät honom skritta fritt ett tag. Sen tog jag tyglarna och fattade galopp och då var han HURFINSOMHELST!! Jag undrade vad som hände i hans skalle under skritttiden XD Och sen travade jag av och då var han jättavslappnad och jättelugn och jag blev jätteglad på honom då! :D
Jesse:
Red på volten med honom och han var sjuuukt avslappnad och jättefin och jag är jättenöjd med honom! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0