Hoppat idag!

Aaa idag har jag hoppat med pållarna.
Hoppade Ella vid 8 på morgonen. Jag var lite ringrostig kändes det som efter en vecka HELT utan ridning. Dessutom var jag lite okoncentrerad för att jag inte hade ätit frukost och va dötrött för mamma väckte mig typ halv 8 och då visste jag inte att jag skulle träna. :P Aa de gick väl inte toppen precis. Men banan jag hoppa i slutet gick bra och den låg på 1,10 hoppade annars ett språng på 1,25 :) Men jag tycker Ella skötte sig jättefint. ^^)
Sen hoppade jag Lino tillsammans med Bellan på Labolina, Julia på Cascade (en ponny som hon fick rida bara för att dom som har den ville det, den har gått SM i hoppning, dressyr och fälttävlan, 2000 tog den silver i hoppning!! 22 år gammal nu) och Engla på Bigge.
Lino var superfin! Jag blev helt chockad när han  kommit på en linje med tre hinder en gång på ganska lågt typ 80 sen höjde vi och då tog han i som faaaaan och hoppade upp sig otroligt fint!! :D Sen hoppade han mig ur sadeln på en 1-meters oxer. Hoppade bana på cirka 90 nåt hinder var väl lite högre, klockren var han på inprincip alla hinder. :)
Han river ibland när jag blir fast i handen eller om han blir lång o låg. Men han är ju en unghäst och är superduperduktig!!!! :D Han har ALDRIG stannat, liksom jag tycker iaf att det är bättre med nedslag än stopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0