Tisdags* : om heztar!

Jaa visst sa jag att jag skulle skriva igår om hästarna jag red? Japp de gjorde jag! Men saken är den att jag ej han skriva klart igår, för vi skulle sent åka å hämta min nya kavaj och sen vart sent när vi kom hem jag satte aldrig på datan osv... jag vet dålig ursäkt!

Jag red faktiskt på Prinsen! :) Han står i våran grannes stall och Karin kom å frågade om jag vill känna på honom lite och självklart takade jag ja! :) Han var jätterolig att rida! Han hade lätt för att gå i rätt form. Desto svårare att bibehålla den stadigt ett långt tag. Men han är bara 7 år och inte så jättevälriden ännu. Han var även lite stel i traven å så i början, sen fick jag loss honom så jag kunde böja hur jag ville! :D Sen försökte jag mig på lite galopp, han fattade bra, men sen blev han längre o längre för varje steg! Sen när man skulle ta tillbaka bröt han av. Han är inte så stark i galoppen nämligen. Han gjorde sådär ett par gånger. Sen lade jag på mer ben och då kunde han galoppera i jättefin form i flera varv! I båda hållen dessutom. Jag tycker han var jätteduktig. Det var första gången jag red honom. Han kom dit till deras stall ganska nyligen.
Prinsen :) Juste ni kan även se vårt nya underlag där bakom!

Sen red jag Ella barbacka på volten. Hon var jättefin men hon rycker med huvet ibland när hon tkr de blir jobbigt, men hon slutade helt sen när hon var jättefint ihop! Finns väl inte mkt mer att säga, gjorde liksom bara en genomkörare på henne! :)
Sen blev det Lino som stod på tur! Honom red jag ut på med Julia och Vickan, först. Han var megapigg! :D Vi red först i backarna vid högvreten och galopperade. Sen gick vi i vattenpölsjön. Han gick i direkt! Dutti påni!<3
När vi kom tillbaka så hoppade jag honom lite på volten, bara nåra språng sådär. HAN var superduktig och klarade allt, men jag måste träna på att lägga ner handen framför hindrena så han kan sköta sig själv! Jag gjorde faktiskt så ganska bra i slutet och JÄÄÄÄVLAR vilken häst alltså! :D :D Hoppade inte högt på 5 hindersbanan men ett språng var 1m! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0