TÄVLINGSRESULTAT

Jaa det BLEV faktiskt tävling i helgen :'D Fast det kändes nästan omöjligt igår när vi inte hade nån bil och jag redan hade missat LB starten! GISSA hur glad jag blev när uuberbäästa Helene sa att det var HELT okey att låna hennes bil, OCH när hon sa att vi kunde låna den BÅDA dagarna!! :D Hon fick såklart låna en av våra bilar (den som är hel ;)).

Såå nu till resultat och prestationer!
Red ju då LA som första klass i lördags, eftersom jaa... vi missade ju LB pga bilproblem. Det var en A:0/A:0 bedömning. Mina planer var att rida dubbelnolla. Alltså försöka få ett kval till till MSVB. Inga missar på hela grundomgången. Ella var i 1an, 2an, 3an. Sen hoppade hon jättehögt över 4an, korsgalopp till 5an men ändå ett riktigt bra språng på hindret! Efter 8an var det omhoppning, hade ju ridit felfritt i grunden. Satsade inte över huvud taget. 9a o b jättefint. Sen var det en lång raksträcka till 10an, en oxer, jag vet inte exakt varför hon rev, men troligtvis blev hon lite lång där på raksträckan, kom iaf rätt på hindret o så. Men guuuud vilken RUNDA! Det var nog min bästa runda men henne någonsin känns det som! :D Suuupernöjd verkligen, men nedslaget var otur annars hade jag ju haft ett kval till MSVB. :P Men hon var så fin så jag tänkte inte så mkt på det då, det är nästan mer irriterande nu efterhand.

Idag
red jag först LB, tvärtemot vad jag skulle ha ridit egentligen på dom här dagarna. ;)
Iaf. Hon var såå himla lydig så jag blev jätteförvånad! Satsade på en dubbelnolla, kände att det behövdes efter lite pet här o var. Hon var superfin inte i mkt alls faktiskt. Alla hinder var superbra i grunden. Ökade inte mkt i omhoppningen, utan bara red för nollan liksom. Nollan kom, men hon var i sista hindret rejält så första trodde jag att jag rev det men NEJ. 0+0 fel! Långsammaste dubbellnollan räckte till 3:e plats!! :D Superkul! Men ändå lite ovanligt att det bara var 3 dubbelnollor av 22 st (tror de va så många). Men bra för mig förstås ;)
Sen red jag LA. Detta var en bed. A:0 (till min fördel). Men nu var hon nästan ÄNNU lydigare. Hon lyssnade på vartenda liten förhållning så att det till och med blev travsteg på ett ställe (innan hinder nr 7). Men hon hoppade jättefint. Jag red dock lite dåligt. Satt och bromsade typ hela banan för jag ville så himla gärna gå nolla. Därför var hon i på väldigt många hinder, förutom kombinationen 6ab som hon hoppade fantastiskt i! :D Och på 9an tänkte jag trycka av henne jättestort och då var Ella så klok och trampade om på en ganska maffig oxer och KLARADE det! :D Fin som hon är. Sen hoppade vi igenom 10ab felfritt. Så det blev en HELT felfri runda som jag är överlycklig över, men utan Ella i den här klassen hade jag ALDRIG gått felfritt. Jag red till och med så långsamt att jag var mindre än 1 sekund från att få tidsfel! :O Men kvalet var målet och målet nådde jag! Tyvär kom jag första utanför placering pga min sseeeega tid. Men det var inte så surt ändå faktiskt. Även om jag har kommit första utanför ganska många gånger så var det ändå bra och ponnyn är amazzzing helt otrolig är hon! min Eldstorm <3<3
Lördag bilder:




Åhh jävla blogg.se nu går inte resten å ladda upp så dom får ni nån gång när det går -.-




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0