a b c d e f g h i j k l m n o p q r s t u v w x y z å ä ö

Nue är allting klart i stallet!
Ridpassen:
Började med Lino idag. Skrittade ut lite först sen red jag på volten och gjorde
lite av de tips jag fått av tränare att göra mera hemma. T. ex. 10 steg galopp,
max 4 mellansteg, 10 steg skritt, galopp 10 steg, max 4 mellansteg, 10 steg
skritt osv osv. Även gjorde jag att göra övergångar från trav till skritt på en
volt och ha lätt, lätt, lätt innertygel hela tiden och belöna honom med att lätta
några cm framåt munnen. Måste säga att sen han fick bakskor på sig nyligen
så skjuter han mig ur sadeln redan i traven. Han har så himla stort steg, han
arbetar verkligen med sina små ben. ;) Men gud så fin han var gummisnodden
hängde ju lös hela tiden och han var hur mjuk och härlig som helst. Han är
oerhört duktig på att göra övergångar både bakåt och framåt sattsäga. :')
Sen skrittade jag ut med Ella och hade Labolina som handhäst. Det gick
bra förutom att det började spöregan när jag red iväg så när vi kom tillbaka
hade jag ingen större lust att sitta upp på blöta Labolina och jobba henne lite.
Jag hade ju redan skrittat i 30 min ungefär ;)
pussssseeeee du är så fin <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0