Träningen i onsdags

Igår var det dags för träning igen! För E.G. Haking med bara Linosen den här gången
Denna gången var träningen på Lotterängs Gård här i Upplands Väsby (7 min hemifrån, så det var nära o bra). Det är ganska ny superfin anläggning! Jag höll på och dö när jag titta in i stallet!! Har nog aldrig sett ett finare!!! :O
Nu till träningen:
Vi fick rida på en enorm gräsbana med massor av titthinder!
När jag började värma Lino var han på helspänn och bara tittade runt med huvet nästan rakt upp. Han lyssnade inte helt som vanligt, men rätt okey ändå. Vi gjorde samma grej som förra gången på framridningen, galopp 10 steg, 4 mellansteg, skritt 10 steg, galopp 10 steg osv osv osv... Han var lite okoncentrerad från början sen blev han väldigt lydig! :) Sen hoppade vi en 7 studs på böjt spår igen, den här gången var det väldigt kort mellan bommarna så Lino hade liiite svårt men han ryckte upp bena snabbelisnabbsnabbt tillslut! :D Sen hoppade vi en liten svart-gul oxer och checkade att man inte lutade sig, tittade ner, tittade bakåt, drog i ena tygeln (mitt problem) eller kastade sig över hindret och aa allt man kan komma på, lite sådär avstämning, Inga problem. Sen hoppade vi en liten grind, inga problem. Därefter skulle vi hoppa "riktiga" murar (ej plastmurar som är platta), dom hade tre stycken där, såna där tjocka ni vet. Såna hade jag aldrig hoppat med Lino förut och undrade hur han skulle reagera. Därför satt jag typ och höll om jättemycket och satt nästan klistrad i sadeln för säkerhetsskull. Det blev lite fel distans, men Lino hoppar ju såklart utan några skavanker eller tveksamheter! Det var jättekul att veta att han hoppar alla möjliga sorters hinder! :D Sen hoppade jag en liten bana, eller så liten var den inte 10 hinder, 11 språng. Gud vad fin han va!! :D På banan kom det 4 nya titthinder, ingen som helst tvekan. Men det dåliga var att jag red som en kratta, kändes det som i alla fall. Han rev hinder 3, då jag blev fast i handen och bakbena hängde inte riktigt med! :P Jag ramlar fram lite i nersprånget på hindrena oxå. Jag är inte riktigt van vid en häst som hoppar så väl och bra som han! Men så var det med Ture också i början, men jag lärde mig och det gör jag nog nu oxå, ska bara tänka på att trampa mer i stigbyglarna. Men gud så fiiiiiint Linosen hoppade i kombinationen!! :D :D :D Finafinafina pånibus! :')
Här är filmen från banan! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0