Dagens Ridpass

Lino: Jag red honom på volten. JUSTE igår red jag ut på honom för första gången! Elr alltså första gången "på riktigt" jag har bara skrittat ut förut som fram elr avskrittning. Men igår blev det på riktigt och jag red med Malin på Palle. Det var riktigt spännande att se hur han betedde sig, jag rider ju inte ut på en ny 5-åring varje dag direkt. Men han var jätteduktig! Brydde sig inte om nånting! :D Vi red en riktig långtur, fast mest i skritt dårå, eftersom vi red klätterslingan som är omöjlig att göra nåt annat än skritta på. Det är ju sten överallt och uppochner hela tiden. Den är nyttig och rolig för hästarna! Dom tränar lite ryggmuskler och sånt då och det behöver ju Linosen rätt mycket av! Vi red väl i nästan 1 timme!
Men nu berättar jag om idag istället. Jag red ju på volten och travade lite bommar och hoppade nån sockerbit. Jag försökte jobba honom så gott jag kunde och försökte honom komma till rätt form. Jag tycker han blev riktigt fin i traven, men galoppen är fortfarande ostadig. Men vi har ju rääätt så lång tid på oss att jobba med den! Fin powni! :)
Ella: Red henne barbacka på volten idag. Hon var superfin och jag kunde verkligen korta henne hur mkt som helst. Men personligen tycker jag att det är lättare att rida barbacka när man ska jobba igenom och dressyra med hästen, eftersom man komme råt bättre då. Det märkte man idag oxå. Men egentligen behöver jag nog träna på att rida i dressyrsadel för att jag är inte så van och sådär...
Nu ska jag fortsätta rensa bilder och fixa skogslottenbilder! :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0