Dagens Ridpass 27/6-11

Lino:
Red ett riktigt mjölksyra pass (för honom)! :) Jobbade honom så gott jag kunde och försökte sätta mig ner i galoppen lite. Ibland bröt han av till trav men sen funkade det i några varv på volt! Så de va brabra! I slutet flyttade jag honom i skritt. Han är klart bättre att flytta åt höger. Men jag är ju sämre i vänstervarvet själv såå de kanske va lite därför. Han fatta inte så bra i början, men när han väl gjorde rätt berömde jag honom och då verkade han fatta vad han skulle göra! Det är det - delvis - som är så kul med unghästarna. Också att man kan utveckla dom själva till vad man själv vill liksom! :D
Ella:
Gaaaasssshh va pigg hon var!!! Tror det var för hon bara skrittade igår... Men jag red iaf ut, med Malin på Palle. Vi galoppade ganska mycket en sträcka lite fort och de andra rätt så lugna! :) Elsabus försöker alltid dra tyglarna ur handen på mig när hon inte får galoppera. ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0