Hoppträningen

Jag har ju hopptränat idag för Ann Liwing igen idag. Jag brukar inte träna två hästar för att bellan brukar ta Ture i B-ponny gruppen. Men idag var det nån vikitg fotbollsträning hon behövde gå på. Så idag fick jag rida en häst i första gruppen och en häst i bellans grupp :)
Ture:
Det var bra framridning. Speciellt för Ture. I början är ju han så seg (inte VARJE gång, men idag). Vi skulle öka galoppen 10 steg och sen minska galoppen 10 steg och hålla på så först runt fyrkanten. Och sen på mittvolten. Det funkade sådär i början, men sen gick det asbra me det! Sen gjorde vi inte så mkt framhoppning för att dom inte skulle få titta på alla hinder innan banan. Vi hoppade fram på ett vanligt räcke och ett plank och en vanlig oxer :) Sen hoppade jag en bana på... Vad va dee... ungefär 90-95 nånstans. Och det gick väldigt bra! Det gäller för mig att inte bara sitta still och inte göra nåt framför hindrena utan att jobba med skänklarna hela tiden! Men när jag gör det så är han såååååå HIMLA fin och det blev han sen oxå :D
Ella:
Vi gjorde samma sak på framridning och framhoppning. Men Ella blev så himla het och stark efter dte eftersom hon älskar att springa fort! Sen hoppade jag megaaslångt, 60 cm, och då var det int ehlt lätt eftersom hon inte står emot ett dugg på sånna minihinder!! :P Då stannade jag henne in i väggen och sen var hon rätt lugn och lyssnade på mig sista linjen.
Sen hoppade jag en bana på ungefär 1 m (LB) med henne och då var hon fortfarande sådär stark. Men hon kämpade på och var jätterädd om sig fast vi inte kom helt rätt på vartenda hinder. Men jag fick bra hjälp med det. Sen hoppade jag tre språng till som låg på 110 120 115 :) Då var hon aaaaaasfin! För då  står hon emot lite mera och då blir det mkt lättare att rida henne mot hindrena ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0