Mål

Nu tänkte jag skriva mina mål här som jag har med hästarna och mig.
Jag räknar att de kortsiktiga målen är inom 1 år och de långsiktiga så länge jag rider hästen.


Eldstorm:
Det kortsiktiga målet (dvs nästa år) att kvala till tvåstjärnig fälttävlan och bli uttagen till spetstruppen i landslaget på ponny, kanske rida NM, och SM om det kommer gå som i år i enstjärnig klass. Även att få under 50 straff i dressyren är ett mål jag kommer ha vartenda fälttävlan.
I hoppning med henne är det att kvala till MSVB (behöver bara en 0:a till), kanske starta någon senare när fälttävlanssäsongen är slut eller om det finns någon bra tävling emellan elr om så är fallet innan (inte troligt).
Det långsiktiga målet är att vara kapabel i tvåstjärnig klass och bli uttagen till EM och rida EM.

Pencez:
Med Pencez är det kortsiktiga målet att bli kapabel i MSVB. Dvs stadiga rundor och kanske några felfria, inget emot att vinna heller. Målet ska bli att vinna MSVB, fast först gäller det att kvala till det också. Men Pencez har all den förmåga som behövs.
Det långsiktiga är ju som så många andra har att rida SM.

Marcellino:
Det kortsiktiga målet med Lino är att rida stadiga och felfria rundor i LB och i slutet av 2012 starta LA.
Det långsiktiga är svårt att säga med honom... Man vet aldrig vad det blir av en unghäst, men om allt går som planerat längs vägen är målet ändå att komma upp i MSVB och rida stadiga rundor där.

JAG:
Mitt mål, mitt drömmål är att bli toppryttare och rida OS. Men jag är ju bara 13 tänk om jag vill bli en pianist om 10 år!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0