Tävlat idag

Japp idag har jag tävlat hoppning i Björkvik med Ella. Det gick både bra och dåligt. Eller dåligt och dåligt inte särskillt bra.
Skriver bara kort för jag har mkt annat att göra.
I LBn så red jag med rakt bett och utan martingal. Det visade sig att det funkade rätt bra, dock var hon i ett par hinder i grunden men i omhoppningen inte i ett enda och 0+0 fel blev det, men jag råkade göra en jättekonstig sväng till kombinationen i omhoppningen så där tappade jag massa tid, men trots det fick jag en hyfsad tid och kom 3:a. Fick typ bara rosett, plakett och amälningsavgiften åter tror jag. Lite tåkigt tycker jag.

I LAn så gick det skitbra fram tills 6:an då hon inte hade varit i en enda bom, inte ENS (!) i kombinationen. På 6:an la jag henne för nära och sen var hon lite slarvig och rv 7:an sen blev jag ej klar till 8:an och även den ner. Sen inte ens i 9:an. Man måste rida perfekt för att hon ska klara hindrena felfritt i LA. Hon har ju inte världens bästa hoppteknik, men hon tänker inte ens tanken på att stanna, nu har jag ridit henne i nästan precis 1 år och inte en endaste gång jag har hoppat har hon stannat eller sprungi på sidan, hon tänker inte på sånt på långa vägar!!

Det är ju skönt iaf, men sen tycker jag att hon måste snabba upp sina ben lite och det gäller mest bakbena som det blir slarvpet med ibland.


såhär fint kan hon väl ta upp hovarna? :)


Kommentarer
Postat av: matilda

Fan va nice, fortsätt blogga :DDDD

2011-11-16 @ 21:29:57
URL: http://matildanerell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0