Veta mer?

Matilda var lite angry här och ville veta mer om Pencez. ;)

Visst! Pencez de Moy är en C-ponny valack född 2001. Brun och 139 cm hög. Jättesöt verkligen, korsning mellan russ och halvblod, hans pappa heter Haydn och morfar kmr jag inte ihåg. Han har gått MSVB hoppning felfritt flera gånger. Han förra ryttare var för gammal så hon red avd. B. Det var längesedan jag provred honom 13 augusti tror jag men det vart lite strul med besiktning osv. Därför blev så pass sent som nu vi kunde hämta honom nere i Vimmerby. Han hopar iaf jättebra och fina ångarter och är väldigt snäll och sånt där. Men han är lite speciell, han hetsar upp sig ganska lätt nämligen, han vill ha en lugn ryttare med stadig hand och överliv. Så nu blir det roligt att rida sig in på honom och lära sig. Jag själv kommer säkerligen utvecklas som ryttare också. Det kommer att bli jättekul verkligen! :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0