Ridpassen 3/9 - 11

ÄNTLIGEN säger jag bara! Äntligen 2 hästar o rida! :D
Det har känts så tomt utan att rida Ella oxå liksom... :(
Eldstorm:
Juste jag hoppade ju henne idag!
Hon var rent ut sagt GALEN. Jag själv har inte hoppat henne sen Tierp som var den 7 aug. Det är nästan 1 månad sen!! Hon har inte hoppat sen senaste helgen, söndags rättare sagt! Och det är ju inte så värst länge sen faktiskt. Men jag tror att hon blir lite "galen" efter hon har gått terräng på hög nivå. För då måste man ju galoppera på allt man kan nästan! Men hon kan ju inte vara galen dagen efter för då är hon ju trött och så. Haha, min teori äger...
Nej, men jag tror det faktiskt, Julia måste ju galoppera på MYCKET MYCKET MYCKET mer än jag när det är terräng. Det är liksom skillnad på 500 m tempo och typ 420 xD
Aja, vidare till själv hoppningen! Hon hoppade vääääldigt snabbt över hindrena så det blev lite konstigt först, fast hon rev inte eller nåt och DET blev jag jätteförvånad över :O . Men sen på banan så Var hon mycket lugnare. Jag galopperade ganska många varv innan oxå så att hennes energi skulle flyta bort lite.. ;) Och då hoppade hon lIte lugnare i alla fall. Men första och sista sprången blev skitbra! Hoppade dock inte så högt 100-105? Nåt kanske var 107-108! Haha nu var jag allt noggrann! :D Nöjd var jag ändå! :)
Marcellino:
TÄVLING I MORGON med honom! Skriver mer sen om den...
Nåt har hänt? Han var ju heeeeelt underbar, eller som på tyska wunderbar! Då fattar han bättre, vi har faktiskt... 1, 2 , 3, 3 tyskar i stallet! Vilken tur att jag är tyskakunnig då. Haha rolig humor eller??
Idag var han iaf helt otroligt, amazing, bästaste ponnyn i världen! Tänkte bara jobba igenom lhonom lite idag för att få honom lite mjuk och fin till tävlinge i morgon. Han var mer än igenomjobbad och "fin" idag! Han är "överigenomjobbad" (xD) och "överfin"! :D Han gick sååå fint, stadig fin form HELA andra halvan av passet! Jag tänkte HELA tiden på mina händer - stadiga, stilla och ingen sladdrig vänsterhandled -, Hakings tips ^^ Men det gjorde susen det där med händerna. Men en sak till också... Jag red med ridstövlar, det brukar jag aldrig göra hemma, men jag funderar starkt på att börja ha det varje dag. Men jag vill ju inte slita ut mina Mountain Horse, så jag funderar på att köpa Tretorn Comfort... Men jag är pank just nu så det får vänta!
....

Kommentarer
Postat av: Matilda Nerell

Vart ska du tävla? :D Och vilka klasser? <3

2011-09-03 @ 18:58:45
URL: http://matildanerell.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0