Tävling i morgon

Wihoo i morgon blir det dags för tävling igen! :D (det är därför jag typ inte har bloggat nåt idag, har liksom hållt till i stallet rääääätt så länge). I morgon bitti ska jag stiga upp runt 04... -.- Men men så är det!
Det är i alla fall i Nyköping tävlingen är och det är FÄLTTÄVLAN! Det var 2, 5 månad sen jag red fälttävlan sist! :O
Jag ska faktiskt debutera P90 och jag är sjukt taggad! :D
Idag när jag red Ella så red jag dressyr... Hahah, dressyr 3 dagar i rad... Ella tycker det var lite tråk så hon var lite tjafsig i början. Jag red programmet 2,5 gånger. Förtsa gången så drog hon iväg på galoppfattningarna, jag gjorde halter och volter. Sen red jag programmet en ny gång och då gick det mycket bättre, men inte perfekt, men ok definitivt! Sen red jag bara galoppmomenten en gång till för få lite pli på det, jag tycker faktiskt det gick bra då! :)
EFTER jag hade ridit så blev hon väldigt svettig! Vi hade tänkt klippa henne i morgon efter tävlingen egentligen, men sen när jag såhg hur svettig hon blev med sin långa päls, så tänkte jag att hon inte kan komma på fälttävlan och vara sådär långhårig. :O Nej, det finns inte med på världskartan! Jag klippte alltså Ella HELT själv!! :D Hahah jag har aldrig klippt en häst förut, jag klippte på Ture pyttelite förut, men det var kanske bara 2-3 drag med maskinen. ;)
Vill ni ha bilder? :)

Har inte den där damn kamerasladden just nu så dom får väl komma nån annan gång, kanske idag, kanske i morgon, kanske nästa vecka... Aja hahah... ;D
Nu ska jag gå ner till stallet och fixa lite, sen bege mot bädden (om jag inte hittar kamerasladden)! bajbaj! ^^

jääääääääääääääää :D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0