Tävlingsresultat Södertälje lördag 11/2 - 2012

Det har varit en lyckad första tävlingsdag 2012. Eftersom att jag red Lino sist i LCn av ALLA, så behövde vi inte gå upp så himla tidigt heller vilket var väldigt skönt!
 
LC Marcellino
På framridningen kändes det inte så jättebra, backade lite för mycket och fick dålig känsla.
Men inne på banan var han bar helt cool och lyssnade superbra för skänkel och hand. Fick verkligen ett superduperbra flyt och Lino var helt fantastiskt fin! Banan var bra, inte bara rakt fram och snett igenom. Men eftersom Lino går avdelning B så hoppar vi bara grundomgången vilket var hinder 1-7. Bra för honom att inte gå så himla lång bana när han sedan ska hoppa sin största klass någonsin. Anyway var han hur fin som helst och vi fick en ny "bästa" runda! :D
0 fel

LB Pencez
På framridningen var han så himla ovanligt lugn, han var avslappnad och mjuk. Kändes så härligt att han inte var spänd och krånglig. Han var superfin i hoppningen också när jag hoppa fram.
Sedan var han helt klockren inne på banan, så fiiiiin var han! Kom bra på alla hinder UTOM sista i omhoppningen då han var jätteduktig och tog ett mellansteg och studsa över lätt som en plätt. Som tur var var det ändå ett räcke som var rätt litet, vi fick en hyfsad tid som skulle komma att bli fjärde bästa. Det känns ändå som att vi har fått lite förtroende för varandra nu. Det känns bra inför i morgon också, då jag rider LB och kanske LA.
0+0 fel 4:e placerade! :)

LB Marcellino
Nu var han mycket lugnare och tröttare än i första klassen så jag fick sparka på lite. Mot andra hindret så blev jag lite fast i handen och när han är trött så hinner han inte med med sina framben och petade den bommen. Sen hoppade han helt fantastiskt resten och blev väldigt försiktig efter rivningen. Jag är jättejättenöjd med debuten för han var så fin! Det där petet hade inte spelat någon roll. Vad skulle jag med en vit clearround rosett till egentligen? Nej, jag är gryyyymt nöjd!
Fiiinfina bakben på Pencez där! :D
Filmer kommer när jag hinner ladda upp dem!


Kommentarer
Postat av: Lovisa

Är såå kul att kunna följa dig och Pencez här :) Hoppas du inte lägger ner bloggen utan att du fortsätter att hålla mig uppdaterad :) Kul att ni fungerar så bra ihop och ett stort grattis till fjärdeplaceringen :)

Kram Lovisa (Pencez förra ägare)

2012-02-12 @ 09:05:59
Postat av: Natalie & Proton ♥

Lät som en bra tävlingsdag!



Lust att göra ett bloglovinbyte? :)

2012-02-12 @ 13:36:20
URL: http://hakkila.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0