Nästan fyra månader sedan

Shit, vad tiden gick fort! Har nu inte uppdaterat denna mer än stillastående blogg på nästan fyra månader. Hur kunde detta hända? 
 
I alla fall, så lever jag fortfarande (även fast man inte skulle kunna tro det). Jag har inte gett ifrån mig ett ljud på nätet sedan januari och det är inte så vanligt (tänkte mest på fb och bloggen då). Ingenting förutom vädret har förändrats sedan januari kan man säga. Allt rullar på i lagom takt, några lite tråkigare saker har hänt (inte mycket faktiskt) och såklart en massa roliga! Det dåliga är väl inte så mycket, mest det som hände Marcellino i lördags, han fick ett litet sår på knät som han troligtvis drog på sig i hagen och knät svullnade upp så han kunde inte tävla i söndags vilket var väldigt tråkigt eftersom jag verkligen hade sett fram emot det. Han har blivit såååååå fin (vilket är en rolig sak :DD) och går nu LA i hoppning med bra resultat dessutom. Debuterade 6 april med ett pet och red det även den 7 april och fick också ett ynka litet pet. Men vilka enorma jättekliv han har tagit i sin utveckling på bara ett par månader, jätteskojsigt verkligen!
 
Som jag sa i det förra eller förrförrainlägget har jag ju lämnat över Pencez till Bellan (nästan), men att jag definitivt inte hade satt min röv på hans rygg för sista gången och mycket riktigt. Jag tävlade han i Åsebo den 23 elr. 24 mars en LA som vi var nolla och placerade i och sedan den 6 april i Stora Wäsbys elitlag. Jag och Pencez var felfria i grunden och laget kom till omhoppning (!!!) där vi också var felfria med snabbaste tiden och laget VANN elit omg.1 zon central vilket aldrig någonsin har hänt i Stora Wäsbys historia! Så det var riktigt kul!
 
Sedan har Ella börjat lyfta på tassarna riktigt ordentligt och vi kom 1:a och 2:a i dom två LA:erna i år och placerad i två LB.er som jag också ridit. Så nu har vi tagit klivet upp att prova MSVB igen som jag sist red för ett år sedan på henne. Vi startade en den 7 april där hon rev sista hindret i grunden till skillnad från debuten där vi hade 12 fel. Sen red jag också en medlesvår nu i helgen på Runsten där jag var så klantig och försökte rida iväg henne på 6 språng när det var perfekt på 7 på hinder 2 och då rev hon det. Men rundan var fantastisk och inte ett hinder var hon i förutom just det! Så himla fina pollar man har asså! :DDD
 Juste, fälttävlanssäsongen drar igång den 1 maj för min del, då blir det CNCP* med Ella och P90 med Marcellino!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0