Vad är det med denna lilla ponny?

Pencez har återigen hoppat helt felfritt även detta meeting, han fullkomligt njöt av att tävla inne på Strömsholm! Felfri och femma i torsdagens LA och felfri och 7:a i fredagens LA+5. MEN, i lördags på självaste lag-SMet så var vi felfria ända in i mål, men när jag kommit ut från banan så säger de att de korrigerar resultatet till 4 fel då en säkerhetsskålla löst ut på hinder 7a, men vad jag vet var han inte i det hindret så Lena och mamma gick och pratade med domare och hela faderuttan. Då säger banbyggaren att jag visst var i hindret och att bommen ramlade när jag hoppade C-hindret i kombinationen vilket man ser på filmen att så fallet absolut inte var och alla som jag pratade med som tittade kunde inte se en fallen bom. Men han satt tydligen rätt nära och jag vet inte vad som var rätt och fel när han sa så. En sak som jag dock tänkte på var att ponnyn innan mig kom alldeles fel in i kombinationen och var i det hindret så det kan ha varit att skållan löste ut då, men de missade att kolla det. Jag vet inte.
 
Det spelar ändå ingen roll förutom att det står 4 fel istället för 0 i protokollet, men vad vi vet är att han inte rev så han har hoppat felfritt. 
När det sedan stod klart att vi inte gick till andra omgången efteranmälde vi till MSVBn efteråt eftersom jag ändå hade tänkt starta två MSVBer den dagen och det skulle vara kul att få en extra start på Strömsholm igen! 
Dock öppnade sig himlen och regnet forsade ner 10 minuter innan jag skulle gå in först av C-ponnyerna så banan hann bli blöt och geggig på vissa ställen och både jag och Pencez var geeeenomblöta. I alla fall så red jag och kunde knappt se hindrena då regnet piskade mot ansiktet hela tiden och jag råkade starta ett par sekunder försent i en A:0 vilket var synd. Jag höll i alla fall planen och red bra och svängde där jag kunde och tiden blev ändå hyfsad visade det sig och vi kom i mål helt felfria IGEN! Ingen lyckades sedan rida snabbare och jag fick min första vinst i MSVB! :D Han är ju helt fantastisk! 100% felfritt har han hoppat med mig i år!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0