Tävlingar i massor

Tävlingar är nästan det enda som står på schemat vid den här tiden på året för mig.
Årets första fälttävlan för min och pollarnas del gick av stapeln den 1 maj (i onsdags) där vi fick bekräftat det är helt klart dressyren vi måste jobba med så jag var även iväg igår och tävlade dressyr som även där gick lite halvdant. Och, idag var jag iväg till Mälarhöjden och tävlade årets första utomhustävling med Pencez och Lino. 
 
Nu till lite mer utförligt hur dessa gick; fälttävlan i onsdags i Kinda gick ju somsagt halvdant i dressyren men hoppningen och terrängen gick som smort (förutom att jag var helt omedveten om hur segt jag red i terrängen) och Ella vann sin CNCP*-iga och Linosen kvalade till Stil-SM i sin debut i P90 och var fantastisk i terrängen (som Ella också alltid är)! 
Dressyrtävlingen gick ju lite sisådär också, men med en domare kända för att vara sträng blev det inte bättre, helt klart behver jag träna mer dressyr och oftare.
Sen idag också, tävlade varsin LB på Pencez och Marcellino som första utetävling och Pencez var fin och kom 2:a medan Lino fortsätter leverera riktigt fina språng och tog tredje platsen i kat D! :D
 
Nu till helgen 10-12 maj är det Skogslotten som gäller, kommer bli såå kuuuuul! :D Så himla mycket folk ska dit och det är även eliten omg 2 + 3 för Stora Wäsby och zon central och eftersom vi vann omg 1 blir det rätt spännande, men man vet ju aldrig heller...
 
Sedan fortsätter tävlingarna med Edsbro 18 maj (MIN FÖDELSEDAG, HIhihihihihi, 15 barre! :DD:D:D) och sen 25 maj i Dagstorp årets andra fälttävlan! 
 
Tävling 7-8 juni (tror jag) och sen Turkiet den 13:de en vecka och sen tillbaka och troligtvis debutera CNCP** i Mantorp den 30 juni eller nåt. 
 
Väldigt kul säsong i alla fall, synd bara att man var tvungen att växa sig så att jag inte kan rida Pencez som förut. :(
 
Inte så långt kvar tills man drar till riktig värme igen! :D

Kommentarer
Postat av: Matilda

Skickar bilderna sooooon! (Y) <3

Svar:
Matilda

2013-05-05 @ 22:35:09
URL: http://Www.matildanerell.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0